Når rådgivningstjenestene begynner å utgjøre en vesentlig del av total omsetningen, vil det kunne gi en rekke gode fordeler. Her er noen av de:
😊Vesentlig mer fornøyde kunder
📊Høyere lønnsomhet
⏲Mindre stress siden det blir færre MÅ oppgaver med lovpålagte frister
💰Mer ressurser for videre utvikling
😉Mer spennende arbeidsoppgaver
⭐Styrker bedriftens merkevare og blir mer attraktiv
🥇Øker sannsynligheten for å rekruttere ønsket medarbeidere
De fleste regnskapskontorer vet dette, likevel er det ytterst få som tar det på alvor og utvikler rådgivningskompetansen. Hovedårsaken tror vi er manglende innsikt i kompleksiteten. Alt for mange tror at man kan sende noen medarbeidere på et rådgivnings kurs og så er det løst. Så enkelt er det dessverre ikke.
Her er noen konkrete tips og tanker rundt det å komme fra f.eks 5 til 25% rådgivningsandel